Právě si prohlížíte Jaguar opět na vzestupu: Jaguar XF 3,0D S Luxury

Jaguar opět na vzestupu: Jaguar XF 3,0D S Luxury

  • Autor příspěvku
  • Rubriky příspěvkuVozy Jaguar

Jaguar prošel obdobím krize. Přece jen myšlenka učinit z luxusního vozu levný vůz pro širokou veřejnost se minula účinkem a Jaguar se pomalu vydal na cestu ke dnu. Nekvalita, prudký pokles cen a celková nespokojenost zákazníků… Dnes už zřejmě jen část historie.

Nový vlastník, indická Tata, zakoupila značku Jaguar s jediným cílem. Navrátit se tam, kam patří. Mezi elitu. Projekt XF byl sice započat před tím než došlo ke změně majitele, ale Tata se ho chopila s elegancí.

A jaký tento vůz tedy ve skutečnosti je? Díky společnosti JaguarCars s.r.o. jsme měli možnost strávit za volantem pár set kilometrů a udělat si vlastní obrázek.

Na první pohled je zřejmá tvarová podobnost s dvousedadlovým kupé řady XK. Všimnete si ho na první pohled, protože vystupuje z řad fádních německých koncernových aut. Příď se nese v duchu vozů z dob „zlaté éry“ – pochromovaná maska, nesoucí ve své znaku hlavu šelmy, která pokračuje v širokou sportovně profilovanou kapotu. Kapota dává tušit, že se pod ní schovává něco víc. Nové sdružené světlomety kulatého tvaru byly zakomponovány tak, aby si udržely aerodynamický tvar, ale zaroveň odkazovali na tradici. Žebra na předních blatnících jsou krásným doplňkem přecházejícího z klasiky do moderny.

Ovšem mezi nejpovedeněnější části exteriéru patří záď. Elegantní svítilny přechází ze zadních blatníků až po víko zadního kufru, kde jejich zajímavý tvar přechází v chromovanou lištou s nápisem JAGUAR. Celkově uhlazenou záď doplňují dvě chromované koncovky výfuku, které svírají spodní spojler.

Interiér – je vcelku jednoduchý, ale přijemný. Navíc světlé koberce a kůže testovaného vozu Vám dodají pocit, že jste v obýváku. Nad praktičností zauvažuje každý sám, ale ten pocit…

Při prvním posazení se za volant tohoto vozu človek nabyde velmi rychle dojmu, že se jedná o něco víc než jen běžné auto. Krásně a poctivě zpracovaný interiér je lahůdkou pro oko. Kombinace dřeva, hliníku a kůže je opravdu úchvatná. Zejména pak kůží obšitá přístrojová deska. Když se díváte jak šev střídá šev v pravidelných intervalech a přesně kopíruje hrany interiéru, je to prostě paráda. Výtku bych měl zejména k lacině vypadajícímu panelu ovládání stahování oken. Středová konzole naopak vypadá vyváženě. Na první pohled dřevo a hliník. Jednoduché, ale funkční linie. Další věcí, které si ihned po nastoupení všimnete je absence řadící páky. Kruhový ovladač na středové konzoli signalizuje rychlostní módy automatické převodovky, ale vlastně je nemáte možnost nijak zvolit. Tedy do té doby, než sešlápnete brzdu a zmačknete ne příliš esteticky vypadají tlačítko START. Jakmile se vůz probere, začne tento ovladač ladně vyjíždět spolu s otáčejícími se výduchy topení. Toto divadýlko Vás na první pohled doslova zaujme.

Kruhovým ovladačem navolíte zamýšlený rychlostní mód a můžete vyrazit. Nabízí se nám 2 vyrianty – buď klasický DRIVE, nebo SPORT. Navíc můžete využít pádla pod volanty, které zejména při sportovnější jízdě přijdou vhod.

Jízdní dojmy jsou převážně pozitivní. Pozitiva vidím zejména v novém třílitrovém šestiválci disponující 275 koňskými silami a kroutícím momentem 600 Nm !!! Zátah vozu dělá z tohoto na první pohled pozlátka opravdové auto hodné cti. Automatická převodovka funguje velmi dobře, pouze odezva od pedálu v některých momentech byla trochu slabší. Naopak při řazení pádly pod volanty jsem nabýval dojmu o dobře odvedené práci. I při vyšším otáčkách je přechod na vyšší rychlostní stupěň hladký a nejsou znát žádné prodlevy. Komfort jízdy je na opravdu vysoké úrovni. Odezva řízení na povrch vozovky a Vaše pokyny je perfektně vyvážená.

Jediným slabším článkem je, že uvnitř vozu téměř neslyšíte motor. A na téměř 300 koňový motor je to až škoda. Rád bych měl možnost zmáčknout tlačítko a slyšet rezonanci hádajících se koní. Jinak odhlučnění vozu je opravdu velmi dobré a to i při vysokých rychlostech.

Brzdy – Vzhledem k tomu, ze se jedná o téměř nový vůz, tak fungovaly bezproblémově. Jemné stlačení brzdového pedálu vytvořilo dostatečný brzdný efekt. I při opakovaném používání na vesnických vlásenkách nejevily náznaky vadnutí či slabšího účinku.

Spotřeba – v dostupných materiálech se dočtete o kombinované spotřebě okolo 9,5 litru. My jsme se pohybovali okolo 10,1 -10,2l. Upřímně řečeno, vezmeme-li sílu motoru, váhu a automatickou převodovku, považujeme toto číslo za dobré. Mohlo by být samozřejmě lepší, ale nijak se nevymyká standardům.

Cena základního modelu s výbavou Luxury činí 54 500 EUR. V základní výbavě verze LUXURY najdete například tempomat, dešťový senzor, 18-ti palcová kola Cygnus, elektricky stavitelný volant, elektricky nastavitelná sedadla, multifunkční volant s řadícími pákami a mnoho mnoho dalšího. V tomto voze byla navíc namontována nadstandardní bixenonová světla, vyhřívané čelní sklo, navigace Jaguar a parkovací paket ( všem vřele doporučuji – couvací kamera s čidly je opravdu dobrým pomocníkem zejména ve městech) S touto výbavou tedy vůz dosáhl na celkovou cenu 58 000 EUR vč DPH. Připrovnáme-li to k vozu Audi A6, kde jsme podle konfigurátoru navolili téměř stejnou výbavu, cena Jauaru je nižší o necelých 400 000 Kč!!! A to už je dostatečně silný argument k přemýšlení.

Pokud Jaguar uvede na trh pohon všech čtyř kol, myslím, že se Jaguar stane oblíbeným nástrojem i skalních přiznivců koncernových vozů.

V první fázi jsem byl k vozům pod novou hlavičkou majitele dosti skeptický. Přece jen když vidíte některé vozy Tata, obavy jsou na místě 🙂 Ale pryč s předsudky. Celkový dojem je pozitivní. Motor, brzdy, design, zpracování – to jsou domény tohoto vozu. Občas máte až pocit, že sedíte v Aston Martinu nikoliv v Jaguaru.

Pokud by Vás tento vůz zaujal, neváhejte kontaktovat společnost Jaguar Cars. Nenápadnou firmu, která Jaguary žije stejně jako my a která Vám nabídne po krachu AMT Group kompletní služby, od koupě vozu přes servis až po odborné konzultace. Je fajn, že se opět někdo snaží vytvořit seriózní zázemí pro majitele této skvělé značky.

JEC team

KONTAKT: Jaguar Cars

Pavel Nosek, tel: 604/ 651 675, www.jaguarcars.cz

Fotoset

« z 2 »