You are currently viewing Test: Jaguar E-type V12 roadster

Test: Jaguar E-type V12 roadster

  • Autor příspěvku
  • Rubriky příspěvkuVozy Jaguar

Černá mu opravdu slušela. Jeho nablýskané chromování mu dodávalo na pompéznosti. Délka přední kapoty je ohromující, červený interiér provokující. To je jen malý zlomek atributů, kterými se tento Black JAG může prezentovat.

Po otevření kapoty mi spadla brada. 12 válců, obsah 5,3; do šroubku rozebraný a opět složený motor. Vyladěný jedním z mála odborníků v Čechách…. 245 koní toho bylo důkazem.

To už jsme ale vyjížděli vstříc natáčení. Už při prvních metrech jsem pochopil, čím je tento vůz tak výjimečný. Ano, krásný a povedeny design, který na rozdíl od jiných neutrpěl újmu vývoje, ba naopak. Je možná hezčí než kdy předtím. Ale to co mě uchvátilo, bylo to srdce. Kdo nezažil ten zátah, kdo neseděl v té sedačce, do které ho ten výkon zaklínil, ten může jen tiše závidět. Naší jízdou jsme jednomu řidiči nové Škody Octavie asi trochu (možná trochu víc) změnili pohled na ten jeho nepřekonatelný skvost…Ale více později.

Při prvních metrech mě překvapil klid jakým se Jaguar pyšnil. Jízda i na menší otáčky byla klidná, nenesoucí žádné stopy po tom, jak brutální tahle šelma umí být. První kilometry jsme jeli poměrně pomalu a užívali si slunka a vlastně pěkného odpoledne. Jenže po podřazení z trojky na dvojku jsem si uvědomil, že to zase tak pohodové odpoledne nebude. To co mi narušilo tuhle tu pohodičku mě pronásledovalo až do konce tohoto testu. Síla, to je to co mi motalo hlavu celé odpoledne. Bylo mi jasný, že tohle auto bude rychlý atd., ale to co mě koplo do zad jsem opravdu neočekával. Zátah od nejnižších otáček a to na všechny rychlostní stupně…. 🙂

Kilometry naskakovaly, hodiny ubíhaly a my pomalu zjišťovali další a další přednosti tohoto vozu. Konečně jsem taky pochopil, proč je tohle “ Jágo “ tolik opěvovaný. Brzdy fungovaly parádně, motor neuvěřitelně, ovládání jako z pohádky. Žádné velké vibrace, dobrá adheze, občas jen přední nápravy, ta zadní nám sem tam pod náporem výkonu ujela do boku. Prý se tomu říká smyk 🙂 Jedinou chybičkou je cena, no možná ještě spotřeba, ale ten, kdo má na tenhle zájem vzbuzující vůz, nebude spotřebu řešit… Pro ty, co spotřeba zajímá, tak se pohybuje ehm někde ehm, okolo 25 litrů… 🙂

Jak těchto pár řádků uzavřít. No, upřímně řečeno, neváhejte a běžte do toho. Stojí to za to. 🙂

Ve spolupráci s SVETveteranu.cz – JEC

Fotoset